Відділ освіти, молоді та спорту Первомайської районної державної адміністрації Харківської області

Інклюзивно-ресурсний центр

Психологічна діяльність

Демиденко Євгенія Анатоліївна працює на посаді практичного психолога з вересня 2019 року в Комунальній установі «Первомайський районний інклюзивно – ресурсний центр» Первомайської районної ради Харківської області.

Практичний психолог проводить корекційно-розвиткові заняття, мета яких:

  • розвиток пізнавальних процесів;
  • формування комунікативних навичок і умінь;
  • виховання моральних якостей.

Практичний психолог зосереджує свою роботу на позитивних сторонах особистості дитини, дозволяє їм підвищити самооцінку, повірити в себе, уникнути помилок і невдач.

Логопедична діяльність

Гоженко Світлана Олександрівна працює на посаді вчителя – логопеда з січня 2019 року в Комунальній установі «Первомайський районний інклюзивно – ресурсний центр» Первомайської районної ради Харківської області.

Комір Світлана Миколаївна працює на посаді вчителя – логопеда з жовтня 2019 року в Комунальній установі «Первомайський районний інклюзивно – ресурсний центр» Первомайської районної ради Харківської області.

Вчителі-логопеди виконують роботу, направлену на максимальну корекцію вад у розвитку мовлення дітей:

  • проводять діагностику (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин порушень у дитини, бесіда з батьками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення);
  • виконують корекцію звуковимови, профілактику мовленнєвих порушень;
  • проводять роботу щодо формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мов , вмінь виконувати звуко - буквенний аналіз і синтез;
  • працюють над збагаченням словникового запасу;
  • розвиток зв’язного мовлення та усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання, письмо);
  • застосовують індивідуальні та групові заняття з дітьми, під час яких відбувається формування комунікативних умінь;
  • розвивають загальну та дрібну моторики;
  • розвивають психічні процеси: (увагу, пам'ять, мислення, уяву тощо);
  • впроваджують різні форми, методи, прийоми і засоби навчання;
  • надають консультації батькам, педагогам, залучають родини до корекційного процесу, пошуку шляхів його вдосконалення;
  • проводять аналіз результативності проведених заходів , визнають динаміку розвитку дитини, ведуть документацію та складають звіти;
  • займаються самоосвітою.

Лікувальна фізкультура

Вчитель-реабілітолог Захарова Тетяна Сергіївна, знає та застосовує у своїй діяльності:

  • основи чинного законодавства України про освіту, соціальний захист;
  • конвенцію про права дитини;
  • нормативні документи з питань навчання та виховання дітей, які мають вади у фізичному або розумовому розвитку;
  • теорію і практику корекційно-реабілітаційних процесів та розвитку дітей;
  • цілі принципи реабілітації дітей, зміст їх навчання та виховання;
  • ефективні методи, форми, прийоми реабілітаційної роботи, колекційного та компенсуючого навчання і виховання;
  • етичні норми й правила організації навчання і виховання дітей.

У приміщенні центру є кабінет директора для здійснення первинного прийому батьків або законних представників дитини, зала ЛФК, кабінет вчителів-логопедів, практичних психологів, ресурсна кімната - для надання корекційно-розвиткових послуг та проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, сенсорна кімната.

Усі кабінети обладнані:

  • меблями:
  • спеціальним обладнанням
  • ноутбуками
  • багатофункціональними пристроями
  • дитячими меблями
  • ігровим розвиваючим обладнанням
  • комплектами дидактичних матеріалів
  • розвиваючими та корекційними дидактичними матеріалами
  • наочними матеріалами для розвитку мовлення та пізнавальних процесів.

Ресурсна кімната, де педагоги допомагатимуть дітям набути повсякденних побутових навичок, обладнана кухонним комплектом, посудом, мікрохвильовою піччю, електрочайником.

Зала ЛФК облаштована сучасним реабілітаційним тренажером з унікальною функцією «антиспазм», який призначений для розробки верхніх і нижніх кінцівок, біговою доріжкою з сенсорними датчиками та аудіосистемою, шведською стінкою, фітнес станцією. Діти із захопленням підкорюють «Скеледром», модульний комплекс «Забава», дитячий спорткомплекс, гімнастичні палиці, гральні обручі, гантелі, м’ячі, обтяжені іграшки «Птах», «Вужик», «Заєць-побігайчик» дають можливість проводити групові та індивідуальні заняття. Балансувальна дошка «Скейт», балансир «Місячна гойдалка», балансувальна платформа, стілець «Нельсон» допомагають дітям будь-якого віку вчитися гармонійно рухатись, концентрувати увагу, більше дізнатися про можливості свого тіла, формувати його цілісний та позитивний образ.

Досягти розслаблюючої та заспокійливої дії, стимулюючого та тонізуючого ефекту дітям з особливими освітніми потребами допомагають фахівці центру використовуючи можливості сенсорної кімнати, яка обладнана сухим басейном з підсвіткою, світильником «Зоряне небо», лава-лампою, пано «Нескінченність», оптоволоконним пучком торцевого свічення, інтеграційним «Яйце-райцем», еластичною панчохою.

Переглянути фото центру